Projecte Up&Down, una escala-piano per a exergaming

El projecte es va presentar a la Jornada de Portes Obertes de la Universitat de Vic.

Dos alumnes de primer curs del Grau en Multimèdia van desenvolupar el projecte Up&Down, un projecte d’escala-piano per a exergaming.

El projecte va partir de la idea i del treball realitzat a l’assignatura d’Electrònica Digital. La Rocío Barcos i en Miguel Oyaga, dos alumnes d’aquesta assignatura, es van oferir com a voluntaris per a desenvolupar el projecte sota la supervisió del professor Ramon Reig.

El projecte consisteix en un teclat que genera bases rítmiques i projecta imatges sincronitzades al ritme que pugem i baixem per una escala. Trepitjar cada un dels 10 graons equival a prémer una tecla, cada graó s’il·lumina amb una tira de leds i envia una comanda quan es talla la barrera làser creada amb un Arduino.

El ritme sonor i visual el posa una Raspberry, que rep les comandes i modifica les bases sonores amb patrons sincronitzats amb imatges que es projecten en una pantalla.

Aquest sistema experimental es pot estendre a diferents usos en funció dels sons generats, les imatges projectades i les dinàmiques de joc implementades.

En el desenvolupament del projecte coordinat per en Ramon Reig hi va col·laborar: Cristina Borralleras, Sergi Grau, Raymond Lagonigro, Jordi Serra i Enric López.

El projecte es va realitzar amb el suport de l’Àrea d’infraestructures i Serveis de manteniment de la Torre dels Frares que van proporcionar el material necessari i en van facilitar la instal·lació.