Com ja es va comentar anteriorment, aquest projecte tractava en realitzar un videojoc en 2D controlat per una càmera de detecció de moviments (kinect).

 

El videojoc consisteix en un personatge de l’època neandertal que té l’objectiu de recollir ossos i finalment aconseguir el “tresor” per superar els nivells que és el foc. El jugador disposarà de 4 nivells diferents de joc, gel, desert, muntanyes i fons marí on haurà de guiar al neandertal (batejat com Ignacio) fins que aquest aconsegueixi l’objectiu final que és el foc.

La proposta de valor d’aquest  videojoc i amb la que es diferencia d’altres del seu mateix estil, és que tots els nivells d’aquest són aleatoris (random), és a dir, cada cop que el jugador vol jugar a un dels nivells aquest serà diferent a l’última vegada que s’hi va jugar, amb això s’aconsegueix que el joc sigui més dinàmic, que no es faci pesat si és vol tornar a jugar i que les dificultats siguin també aleatòries, ja que el propi videojoc genera els nivells de nou cada vegada.

El projecte es va iniciar des de zero i durant el procés s’han anat organitzant i distribuint les tasques pertinents a cada un dels 3 membres del grup.

Un cop s’ha finalitzat tot l’apartat de disseny, tant del personatge, com dels enemics i dels nivells i configurada tota la part de moviments amb la càmera Kinect, s’ha dut a terme la implementació de cadascun dels nivells, estat on actualment es troba el joc.

Un cop realitzada tota la programació amb el programari Unity, el videojoc estarà a punt per a poder-hi jugar en una versió beta i per a poder avaluar posteriorment els errors o possibles millores de jugabilitat.

Aquest projecte dut a terme aproximadament en un període de temps d’uns 3 mesos, ha servit als membres del grup d’experiència en un projecte real, en el qual s’origina tot a partir d’una idea i es desenvolupen tots els processos pertinents per dur-la a terme.

S’ha pogut comprovar que un projecte d’aquest tipus, tot i semblar-nos simple en un principi, té una sèrie de punts claus imprescindibles que s’han de tenir en compte i organitzar-los molt bé ja que si no es realitza una bona planificació tant de tasques com d’horaris d’entrega poden alterar negativament tot el procés de desenvolupament.

L’experiència amb la realització del videojoc, també ens ha permès millorar el nostre perfil de treball en equip, ja que en aquest projecte en concret la comunicació era primordial per a poder finalment unir totes les peces i que tot mantingués un ordre i una harmonia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment