Com a treball de l’assignatura de Projectes integrats estem realitzant un projecte que consisteix en la creació d’una projecció, tant en 2D com en 3D, sobre una superfície que té la forma de les lletres de la UVic. A més de ser un projecte d’assignatura, també està previst que es mostri a les graduacions d’algunes carreres en concret d’aquest curs, per tant, els grups que treballàvem sobre el mateix desenvolupament del mapping ens vam repartir les carreres per tal que cada projecció tractés sobre un tema en concret .

La temàtica del nostre projecte de mapping es centra en la carrera de biologia. És per això que hem decidit intercalar les projeccions de les lletres d’animals i insectes amb projeccions més neutrals com el fet d’il·luminar les lletres per colors o resseguir-les.

En un principi vam haver de fer recerca i buscar idees de com es feien aquests tipus de projeccions i, un cop ja vam saber les eines que hauríem d’utilitzar, vam començar a decidir què inclouríem a la projecció. La nostra idea és començar fent un resseguit de les lletres, continuant amb una il·luminació intercalada d’aquestes, i seguidament incorporar la temàtica de biologia fent que les lletres es converteixin en una mena de peixera gegant que després donen entrada a altres animals, com una serp, o éssers microscòpics. Tot això estarà diferenciat per transicions que faran del canvi entre escenes molt més agradable i natural.

Mapping Biologia – Arnau Pérez i Elisabet Massó

També volem afegir-hi, després dels animals, una animació d’una enfiladissa que es vagi embolicant entre les lletres i, un cop cobertes, fer-la florir amb flors de colors i fer-hi aparèixer alguna papallona rodejant-la.

Per poder dur a terme aquest projecte utilitzem el programa Blender per fer les animacions i després poder-les renderitzar com a fragments de vídeo. A dia d’avui ja estem encaminats amb el projecte i ja tenim acabats alguns fragments de vídeo com el de la peixera o resseguir les lletres i els seus colors, i tenim la resta en procediment. Encara ens faltaran els coneixements d’exportar-ho i maquetar-ho tot per tal de tenir la projecció, però el que són els vídeos i la música d’ambient ja va agafant forma.

Al principi se’ns va fer una mica difícil acabar d’assolir el procediment que havíem de seguir i començar a crear. Després de fer recerca i de rebre algun consell d’ajuda dels professors vam començar a tenir una idea més definida per poder començar. Però, tot i tenir el coneixement del procés que hem de seguir, cada nou fragment de vídeo és un nou repte, ja que hem de buscar exemples cada vegada de com podríem dur-los a terme, sobretot en el tema de les animacions en 3D, com per exemple fer que aparegui una serp que s’enrotlli al voltant de les lletres o el fet de crear l’animació de l’enfiladissa.

Per tant, podem concloure que per desenvolupar un projecte de mapping es necessita un constant aprenentatge, tant per millorar el que ja es sap com per poder incloure aspectes nous que encara no s’han portat mai a la pràctica. Per aquest motiu podem dir que pel que fa al món del 3D, que havíem tocat molt de base, hem après moltes coses.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment