La idea principal del nostre projecte era crear un Room Escape immersiu, aprofitant la popularitat del sector de la Realitat Virtual

Tot i que els Room Escapes porten quatre anys en funcionament, han crescut en el sector de l’oci amb més de 400 empreses en l’àmbit nacional. Pels que no saben què és un Room Escape, es tracta d’un joc d’enigmes o endevinalles per tal de poder sortir d’una habitació. Amb el teu equip i el menor temps possible, s’han de solucionar tots els problemes que se us planteja per tal de sortir de la sala i finalitzar el joc amb èxit. Hi ha de diferents tipus, des d’ambients de terror, d’aventures o futuristes… i per a tots els públics. 

Aquí és on comença el nostre projecte. Per poder aplicar aquest joc tan de moda en l’àmbit digital, hem decidit fer un Room Escape immersiu que es juga en parelles, amb dos rols molt diferenciats: el jugador de la realitat virtual, que resoldrà els enigmes en primera persona, juntament amb el jugador de la tablet, que ajudarà al de la realitat virtual a resoldre’ls i a superar una sèrie de proves. La nostra intenció és proporcionar una dificultat extra als jugadors per tal que col·laborin entre ells per poder resoldre tot el Room Escape. 

Un cop comença el joc, els jugadors disposen de 10 minuts per resoldre tots els enigmes i aconseguir els 3 diamants, que són l’element clau per poder sortir de la sala. Les pistes i els enigmes es troben separats en ambdós jugadors per tal que cadascú resolgui una part. Un valor afegit del Room Escape, és que intentem incentivar als jugadors a aprendre a programar, ja que una de les proves és programar el recorregut d’un robot.

Per poder fer una bona proposta de valor hem fet un Benchmarking dels diferents Room Escapes (reals i virtuals) que hi ha actualment al mercat actual, però cap d’ells integra la interacció que nosaltres proposem. Entre ells es troben: FaiF Room Escape, HOLO VR Zone, Belko VR, Prision Escape… 

 Grup VR: Pol López, Daniel Moya, Ferran Isern, Rocío Barcos. 

Tots els membres que componem l’equip de VR teníem experiència en Room Escapes, ja que és una activitat que s’ha de viure per saber realment com funciona. Això ens ha ajudat a planificar el funcionament del joc i poder repartir els enigmes entre els dos jugadors: temps de sortida, proves, objectes interactius… I alhora poder fer una tria més encertada de com podríem solucionar el nostre projecte. 

Per poder tirar el projecte endavant hem fet servir la metodologia Scrum. És una metodologia que permet dividir i organitzar totes les tasques en “springs”, per mitjà d’una plataforma que gestiona projectes anomenada Gitlab. Cada petita feina acabada és una victòria més pel grup, ja que tots aportem la nostra part al projecte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment